Emmaüsplan op Kerknet

Dat de Emmaüsparochie haar Kerkenplan wereldkundig gemaakt heeft is niet onopgemerkt voorbijgegaan.  Er is heel veel media-aandacht voor het echt wel spectaculaire – en enthousiasmerende! – plan dat de pastorale eenheid Emmaüs (Sint-Andries en Sint-Michiels Brugge) bekendgemaakt heeft om in de komende jaren alle vijf haar parochiekerken te sluiten en in plaats daarvan een gloednieuwe kerk te bouwen en daarrond een hele Emmaüscampus.

Lees hier het artikel dat Kerknet, de website van de Vlaamse katholieke kerk, wijdt aan het Kerkenplan van de Emmaüsparochie.

Lees of download de tekst waarin het Emmaüsteam zijn Kerkenplan voor de Emmaüsparochie toelicht.

Lees of download de homilie waarin het Kerkenplan aangekondigd is in de weekendvieringen op 12 en 13 januari 2019.

Emmaüsplan op Kerknet