Kerst bij Emmaüs

In elk van onze vijf kerken valt iets te beleven op Kerstdag zelf of de vooravond ervan. En aangezien een Kerstfeest niet zonder muziek kan, zullen onze koren daar hun beste beentje bij voorzetten.

Op Kerstavond zijn er twee vieringen. De eerste is al om 16.30 uur in Sint-Godelieve. Dat wordt een gezinsviering, en hij wordt opgeluisterd door het voormalige KPG Zangkoor Sint-Michiel. Een uur later, om 17.30 uur, is er in Sint-Baafs een Kinderviering.

De Middernachtmis vindt dit jaar plaats in de kerk van Sint-Michiel. Met Solied zal de kerk weer muzikaal daveren op haar grondvesten.

Ook op Kerstdag zelf zijn er twee vieringen. In Sint-Andries is er op het gewone uur, om 9 uur, een eucharistie die opgeluisterd wordt door het Gregoriaans koor van Sint-Andries. En om 10.30 uur is onze nieuwe Emmaüskoor aan de slag tijdens de kerstviering in de Sint-Willibrordkerk.

Voor elk wat wils!

De Emmaüsparochie dankt graag alle muzikanten die het kerstgebeuren in onze vijf kerken extra feestelijk helpen maken! Evenzeer een woord van dank aan al wie op een andere manier aan onze vieringen meewerkt!

Kerst bij Emmaüs