Kinderviering 1 december

Op zondag 1 december is er kinderviering om 9.30 uur en om 11 uur in de kerk van Sint-Baafs. In het bijzonder worden alle kinderen en (jonge) gezinnen uitgenodigd om mee te vieren, want het is de tweede viering voor de eerstecommunicantjes van onze Emmaüsparochie. Ook jij bent meer dan welkom!

In het Rugzaktraject dat de eerstecommunicanten van de Emmaüsparochie volgen is ‘verzoenen’ het werkthema waarmee we bezig zijn. Daarvoor introduceren we een bijzonder ritueel. Thuis gebruiken de communicantjes hun ‘herders-zoen-zalf’. Zo’n zalf kan je niet kopen in de winkel. Het is nochtans hét middel om mensen te laten voelen dat je hen graag ziet. Daarnaast is het zeker doeltreffend om een ruzie weer bij te leggen. Rustig worden, zachtjes zalven en opnieuw met elkaar verder gaan… De herderszoenzalf werkt echt altijd. Verbinding en verzoening verzekerd!

Tijdens de viering linken we dit ritueel aan de adventsboodschap. Als vrienden van Jezus mogen wij in onze grote en kleine wereld horen en zien waar het uiteindelijk op aan komt, en heel concreet in actie schieten waar dat nodig is. Verbinding groeit langzaam, maar zeker. ‘Onze ogen en oren goed open houden’… dat is wat wij willen proberen.

We hopen dat de vieringen deugddoend en verruimend zullen zijn. We proberen met alle kinderen en grote mensen even na te denken over de adventsgedachte op weg naar Kerstmis.

Alle broers en zusjes die graag zingen, zijn hartelijk welkom om enkele liedjes in te oefenen. Dat is alvast goed gelukt in de startviering, maar hierbij nog eens een warme oproep om met ons mee te zingen. Voor de viering van 9.30 uur zingen we in om 9 uur.  En voor de viering van 11 uur zingen we in om 10.30 uur.

We maken er fijne vieringen van! Heel graag tot dan.

De werkgroep Eerste communie & Kindervieringen van de Emmaüsparochie

Kinderviering 1 december