Kinderviering 4 maart

Op zondag 4 maart is er kinderviering om 9.30 u. en om 11 u. in de kerk van Sint-Baafs. Het is de volgende viering voor de eerstecommunicantjes van onze Emmaüsparochie. We werken rond het thema ‘bidden’. Je mag nu al thuis het kaarsenhoudertje met je kind versieren, naar eigen creativiteit. Uiteraard mag je het stilte-kaarsje gebruiken met het gezin.

We maken volgende verdeling:

• om 9.30 u.
    viering voor de kinderen die hun Eerste communie doen op ZONDAG
  • om 11 u.
    viering voor de kinderen die hun Eerste communie doen op ZATERDAG

In deze viering focussen we op wat ‘bidden’ voor grote en kleine mensen kan betekenen. Kunnen we tot rust komen? Vinden we de stilte? Durven we ons hectische leven ‘on hold’ zetten? We horen in het bijbelverhaal hoe Jezus hierover denkt. Hij schudt ons een beetje wakker!…

Tijdens de viering linken we het kaarsenhoudertje van de communicantjes aan onze stille momenten, aan het leven van elke dag. We steken warm, zacht en stralend licht aan voor alles wat in ons hart leeft.

Vergeet je het rugzakje en het versierde kaarsenhoudertje-met-theelichtje niet? Dan kunnen mama’s, papa’s en kinderen deze viering écht samen beleven. Op het einde van deze vieringen krijgen jullie het volgende symbooltje mee naar huis.

De kinderen die graag meezingen zijn welkom om 9 u. in de kerk voor de viering van 9.30 u. en om 10.30 u. in de kerk voor de viering van 11 u.

We hopen dat het een deugddoend en rustgevend samenzijn wordt, waarin kinderen en grote mensen even stil staan; om daarna weer met veel enthousiasme en blijheid verder te gaan.

Heel graag tot dan.

De werkgroep kindervieringen van de Emmaüsparochie

Kinderviering 4 maart