Kindervieringen april

puzzeljemee

Zondag 3 april is er kinderviering om 9.30 u. en om 11 u. in de kerk van Sint-Baafs. We zijn toe aan het vijfde thema voor het rugzaktraject op weg naar de eerste communie. We nodigen  iedereen van onze Emmaüsparochie uit om mee te vieren met de communicantjes en hun ouders.

Midden in de paasvakantie maken we tijd om samen te komen rond de tafel van de vriendschap.  We ontdekken ‘iets van Jezus’, we mogen hem zien met andere ogen, we kijken en luisteren achter de woorden. Thomas en de apostelen zetten ons op weg.

De communicanten brengen héél voorzichtig hun graspotje en hun  rugzakje mee.  We maken weer wat extra tijd en ruimte om naar hun verhaal te luisteren. Ze vertellen ons vast en zeker hun ervaringen over ‘groeien’, over het Jezusverhaal dat iets kan betekenen in het leven van de Jezusvrienden, over hun ‘kijk’ op het Jezusverhaal.

Alle kinderen die graag mee zingen, zijn welkom in de kerk om 9 u. en om 10.30 u. om samen in te zingen. We zingen enkele liedjes door, we leren enkele liedjes aan.

We hopen dat deze viering een deugddoend en rustgevend samenzijn wordt, waarin kinderen en grote mensen even stil staan; om daarna weer vol enthousiasme verder te gaan.

We maken er fijne vieringen van!

Heel graag tot dan.

werkgroep kinderliturgie, Emmaüsparochie