Kindervieringen zondag 19 september

De eerste communie komt nu echt héél dichtbij. De communicantjes zijn bijna klaar om hun eerste communie te vieren. Eerst nog even de tijd nemen voor het volgende geloofsthema rond ‘bijbel’.

De gezinnen werkten rond dit thema tijdens de voorbije weken. Ze mochten ondervinden wat het betekent om de woorden van Jezus een plaats te geven in je leven, om de woorden te ontdekken en te begrijpen. Dat is een project van lange adem, net zoals het zorgen voor een grasplantje. Ook daarvoor is voldoende tijd en veel energie nodig. Dat konden de kinderen ervaren.

Rond dit thema zijn de vieringen van zondag 19 september om 9.30 uur en om 11 uur in de Sint- Baafskerk opgebouwd. Een bijbelverhaal maakt het helemaal duidelijk.

De coronamaatregelen zijn versoepeld waardoor iedereen deze viering kan bijwonen. Volwassenen en kinderen ouder dan twaalf jaar dragen een mondmasker. Dank je wel voor het correct opvolgen van onze aanpak en onze organisatie.

De communicantjes brengen hun rugzakje mee. Het grasgroeipotje hou je best stevig vast, zodat er geen ongelukjes gebeuren :-). Wie nog een versierde zon heeft, mag die meebrengen naar de viering.

Wij maken er een deugddoende viering van!

De werkgroep Eerste communie en Kindervieringen
van de Emmaüsparochie