Eerste communie op 2 en 3 oktober

Corona heeft voor bijna een halfjaar vertraging gezorgd, maar eindelijk is het toch zo ver: gespreid over vijf vieringen vinden op zaterdag 2 en zondag 3 oktober de Eerste communies van onze Emmaüsparochie plaats.

De communicantjes tellen de dagen naar hun communiefeest af. Door het coronaverhaal moesten ze veel geduld opbrengen, maar nu komt hun feest echt heel dichtbij.

In een verkort traject leerden de eerstecommunicanten wat het betekent om een ‘vriend van Jezus’ te zijn. Hun rugzakje werd gevuld met rituelen en symbolen om als een goed mens door het leven te stappen. Het was voor hen zeker niet eenvoudig, maar op 2 en 3 oktober vieren we feest. We laten onze zevenjarigen hun geloofsstapje zetten.

Kleine en grote verhalen

Tijdens de viering vertellen de communicantjes over hun brooddoekje waarop ze tekenen hoe zij proberen te leven zoals Jezus. Kleine en grote verhalen zullen te zien en te horen zijn. We kijken ernaar uit.

Het wordt een écht feest, een blije dag voor onze zevenjarigen, een teken dat ze langer dan één dag vriend van Jezus willen zijn.
Dankjewel aan alle mensen die een handje helpen tijdens deze vieringen.
Dankjewel aan de vele ouders die de Sint-Baafskerk een feestelijk tintje geven.
Dankjewel aan de werkgroep Kindervieringen en Eerste communie, die ondanks de coronapandemie tijd en ruimte blijft maken voor onze kinderen.

Vijf vieringen

Alle vijf de vieringen vinden plaats in de Sint-Baafskerk. Op zaterdag 2 oktober zijn de drie vieringen om 9.30 uur, 11 uur en 13.30 uur.

Op zondag zijn er twee vieringen: om 9.30 uur en om 11 uur. Daardoor valt de gewone zondagsmis in Sint-Baafs weg.

Het wordt vast en zeker opnieuw een blij en deugddoend samenzijn. We wensen alle kinderen en hun ouders een feestelijke dag toe!

De werkgroep Eerste communie & Kindervieringen
van de Emmaüsparochie