Mondmaskers

De vijf kerken van onze Emmaüsparochiewerken mee aan de NationaleNaaiActie.

De komende weken en misschien maanden zijn er veel mondmaskers nodig om de mensen te beschermen. Maar wereldwijd zijn er voorlopig veel te weinig van die mondmaskers beschikbaar.

De NationaleNaaiActie wil daarom zoveel mogelijk mensen aan het werk zetten om zelf mondmaskers te naaien ten behoeve van anderen die ze nodig hebben.

Wie mondmaskers gemaakt heeft, moet ze ook kwijt kunnen. Dat kan nu in elke van onze vijf kerken. Achteraan in elke kerk staat een doos waarin u de mondmaskers veilig kunt achterlaten, dat kan van maandag tot zaterdag telkens tussen 12 en 16 uur.

Elke dag worden de mondmaskers verzameld, en daarna wordt ervoor gezorgd dat ze verdeeld worden aan de mensen die ze het meeste nodig hebben.

Wil je meehelpen? Een goeie handleiding voor het naaien van mondmaskers vind je op maakjemondmasker.be.  En met het resultaat van je werk ben je meer dan welkom in elke van onze kerken.

Mondmaskers