Oasemoment op do. 22 september

Ook de Oasemomenten van de Emmaüsparochie gaan een nieuw werkjaar in.

Naar goede gewoonte vinden ze telkens plaats op de vierde donderdagavond van de maand. Het eerste is dus op 22 september.

Een halfuur tot rust komen, bezinnen en bidden, telkens rond één thema. Dat is het recept voor elk Oasemoment.

Het haalt zijn mosterd deze keer bij de actualiteit. Waar hadden we het de voorbije zomer vooral over? Over de warmte en de droogte. Over de nood aan water. Daar gaat het komend Oasemoment over: over water.

Water speelt een belangrijke rol in veel Bijbelse verhalen. Het begint al bij de schepping waar God op de tweede dag de watermassa’s van elkaar scheidt. Maar water kan ook een diepere betekenis hebben in de Bijbel. Die wil het Oasemoment verkennen.

Voor het eerst vindt het Oasemoment plaats in de Sint-Andrieskerk. Het vangt zoals steeds aan om 19 uur. Maar je bent er al een halfuur eerder welkom om het rustig te laten worden in je hoofd en je hart.

Oasemoment op do. 22 september