Oasemoment 26 oktober

Op donderdag 26 oktober biedt onze Emmaüsparochie weer een Oasemoment aan.

Het zal vooruitblikken naar de evangelielezing van de zondag die erop volgt en de kern van ons geloof bevat: “Hou van God met heel je hart, met heel je ziel en met heel je verstand. En hou van de mensen die naast je leven als van jezelf. Die twee geboden zijn de ruggengraat van alles wat in de Bijbel staat.”

Wat betekent ‘houden van’?

Wie is die naaste?  En wat betekent ‘houden van’ voor iemand die naar het evangelie leven wil? Daar zal het over gaan in het Oasemoment, met bezinnende teksten en ruime momenten van stilte om het allemaal te laten bezinken.

Het Oasemoment is een maandelijks moment waarop je de drukte van elke dag even los kan laten, om dichter te komen bij jezelf en bij de Heer.

Het Oasemoment vindt plaats op donderdag 26 oktober in de kerk van Sint-Andries. Het begint om 19 uur.  Je bent er vanaf 18.30 uur welkom voor meditatie en gebed, om het stil te laten worden in je hart en ontvankelijk voor het woord van de Heer.

… en voor zover wij weten deze keer geen voetbalwedstrijd die jou het parkeren moeilijk kan maken.

Oasemoment 26 oktober