Oasemoment ‘Vreugde’ op 25 januari

Het eerste Oasemoment van het nieuwe jaar vindt naar ondertussen vaste traditie plaats op de vierde donderdagavond van de maand, dat is donderdagavond 25 januari. De aanvang van een nieuw jaar is een moment van vreugde, niet toevallig dus dat ook het Oasemoment het thema van de Vreugde gaat verkennen.

‘Vreugdevol gestemd’ is ook het jaarthema, of correcter de ‘grondtoon’ van ons bisdom tijdens het werkjaar 2017-2018, en daar wil het Oasemoment om zijn manier invulling aan geven.

Zoals de grondtoon in de muziek de noot is die het hele lied draagt en waar het hele stuk rond draait, zo zou de grondtoon van een christenmens ‘vreugdevol gestemd’ moeten zijn. Evangelie betekent goed of blij nieuws, het is een blijde boodschap. Geloof geeft ons vreugde. Want we weten dat er een God is die om ons geeft, die ons toekomst en hoop schenkt.

Maar is het ons aan te zien dat wij leven vanuit die blijde boodschap? Geeft ons leven blijk van de vreugde waarmee Gods boodschap ons vervult? Daarover wil het Oasemoment de deelnemers tot bezinning en gebed helpen brengen. Het doet dat zoals steeds met rustige teksten, muziek en – heel belangrijk – voldoende stille momenten. Een halfuur onthaasten te midden van een drukke werkweek, een luxe eigenlijk.

Ook u kunt van die luxe genieten, gratis en voor niks. Het Oasemoment vindt plaats op donderdag 25 januari om 19 uur in de kerk van Sint-Willibrord (Keurvorst Karel Theodoorstraat 2, Sint-Andries). U bent er al welkom vanaf 18.30 uur om alle “jachtigheid” af te leggen en tot rust te komen.

Oasemoment ‘Vreugde’ op 25 januari