Startavond Broederlijk Delen 12 februari

Op maandagavond 12 februari vindt de grote Startavond van de Vastencampagne Broederlijk Delen in de Emmaüsparochie plaats. Broederlijk Delen werkt dit jaar rond Oeganda, en de Startavond biedt alle gelegenheid om op heel verschillende wijzen kennis te maken met dat land en het volk.

De campagnefilm van Broederlijk Delen zal vertoond worden, vanuit Oeganda komt er een videoboodschap van Sofie Delaender, en leerlingen van het Sint-Jan Berchmanscollege in Avelgem (zie ook bijgaande foto) die er op bezoek gegaan zijn komen getuigen over hun ervaringen ter plaatse. Mark Van de Voorde modereert de avond, en er wordt ook tijd ingeruimd voor de vastenspiritualiteit. Muziek is er ook, het ‘huiskoor’ Solied luistert de hele Startavond feestelijk op.

De Startavond vindt plaats in het Parochiaal Ontmoetingscentrum (POC) van Sint-Willibrord en de vlak daarnaast gelegen kerk van Sint-Willibrord (Keurvorst Karel Theodoorstraat 2-4, Sint-Andries). Het eigenlijke programma start om 20 uur, maar de Solidariteitsmarkt kunt u al bezoeken vanaf 19 uur, en hij loopt door na het programma.

De Startavond die de Emmaüsparochie elk jaar organiseert is ondertussen een sterke traditie geworden die veel geïnteresseerden lokt. Telkens weer biedt hij een heel breed publiek de kans om te proeven van de cultuur, de strijd, het geloof en de waardigheid van het volk waar Broederlijk Delen zich voor inzet.  De mensen van Oeganda verdienen die aandacht ten volle, het wordt weer een boeiende kennismaking!

Leerlingen van het College in Avelgem komen getuigen over hun verblijf in Oeganda

Startavond Broederlijk Delen 12 februari