Ouderavond eerste communie 10/2

Onze samenleving ziet er nog steeds ‘anders’ uit dan we gewoon zijn. Ook ons parochieleven draait nog steeds op een alternatief spoor. En toch blijft onderlinge verbinding voelbaar. Gelukkig maar…

Ook onze eerstecommuniewerking ziet er dit jaar opnieuw ‘anders’ uit. De geplande ouderavond vindt online plaats. Het is een uitdaging om dit te organiseren, maar dit lukt zeker en vast.

Op woensdag 10 februari is onze ‘meeting’ gepland. We ontmoeten alle ouders die hun kind inschreven voor de viering van de eerste communie. We starten om 20 uur en ronden zeker af om 21 uur.

Deze avond zal niet de charme hebben van wat we in ‘normale tijden’ doen: geen babbeltjes met mama’s en papa’s, geen ontmoetingsmoment bij een glaasje, geen doorschuifjes,…  Maar via de online meeting geven we jonge gezinnen de kans om het rugzaktraject aan te vatten, om de thuisopdrachtjes uit te werken, en om met hun kind op stap te gaan naar de eerste communie.

Anders? Ja, helemaal anders. Maar wedden dat het opnieuw een deugddoende ervaring wordt? Daar zijn wij in elk geval rotsvast van overtuigd.

De werkgroep Eerste communie & Kindervieringen
van de Emmaüsparochie