Steun Oekraïne

De verschrikkelijke situatie in Oekraïne houdt ons allemaal bezig. Alle hulp is nu belangrijk.
De Orthodoxe parochie van Brugge, de Sint-Michielsbeweging en de Brugse Sint-Donatianusparochie hebben een hulpgroep samengesteld om steun te bieden aan de vluchtelingen uit het door oorlog geteisterde Oekraïne, en dit op vraag van Iulia en Viktoria, beide van Oekraïne en wonend in Brugge. Ook onze Emmaüsparochie sluit zich bij die actie aan.

Wat?
We zijn op zoek naar
–  houdbaar voedsel: vis, vlees en groenten in blik, pasta, rijst, granen (zoals boekweit en havermout);
–  persoonlijke verzorgingsproducten, zoals tandpasta, zeep, douchegel,…
–  voor baby’s: babyvoeding, formulemelk, aardappelpureevlokken, pampers, warme dekens

Hoe?
Er zijn twee inzamelpunten voor de hulpgoederen:
–  Orthodoxe parochie H.H. Konstantijn en Helena, Ezelstraat 85, Brugge: iedere donderdag (tussen 13.30 en 15 uur) en zaterdag (tussen 15 en 17.30 uur);
–  Sint-Michielsbeweging en Sint-Donatianusparochie, Sint-Jakobskerk, Sint-Jakobsplein 2, Brugge: iedere vrijdag, zaterdag, zondag en maandag (tussen 14 en 16 uur).

Transport naar Oekraïne
Alle goederen worden naar opvangplaatsen aan de Oekraïense grens getransporteerd door vrijwilligers met konvooien vanuit Brugge.
Breng de goederen zoveel mogelijk geordend in een kartonnen doos, niet gesloten. Ook lege kartonnen dozen zijn welkom. Dit vergemakkelijkt het sorteren en verpakken.

Vluchtelingen opvangen
Mocht je bereid zijn om vluchtelingen te helpen, kan je je registreren via
www.brugge.be/opvangoekraine
Door de krachten te bundelen met de Orthodoxe parochie, de Sint-Michielsbeweging en andere parochies in Brugge hopen we ook met onze Emmaüsmensen daadwerkelijk hulp te kunnen bieden.

Giften
Je kan ook de mensen in Oekraïne ook financieel steunen met een gift aan het consortium 12-12. Zet je solidariteit met de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne om in een gift aan 12-12 op
rek.nr. BE19 0000 0000 1212

Steun Oekraïne