Adventsbezinning 7 december

Onze Emmaüsparochiehoudt op dinsdag 7 december om 19 uur haar jaarlijkse adventsbezinningin de kerk van Sint-Godelieve. In deze duistere weken willen we graag samen stilstaan bij ons verlangen naar het licht van Kerstmis.

Wachten kan verwachten zijn, als we mogen uitzien naar wat komen zal. Daarom heten de vier weken voor Kerstmis advent, van het Latijnse adventusdat komst of nadering betekent.

De bezinning van dit jaar vertrekt vanuit de vaststelling dat we in ons leven zo vaak moeten wachten: op een telefoontje, op de uitslag van een onderzoek en… in deze tijd op het einde van corona.

Veel zaken hebben tijd nodig om uitgeklaard te worden, mensen om over de brug te komen, de opwarming van de aarde om gestopt te worden, en wij om in het reine te komen met onszelf, onze vele vragen en het geloof.

Wachten kan verwachten worden, als we niet langer afzien van wat we missen maar mogen uitzien naar wat de toekomst brengt.

Wil je met ons meegaan in die verwachting, kom dan op dinsdag 7 december om 19 uur met ons een halfuurtje stilstaan in onze adventsbezinningin de kerk van Sint-Godelieve, om daarna hoopvol op te kunnen staan op weg naar Kerstmis.

Adventsbezinning 7 december