Oasemoment 25 november

Net bij de start van een nieuw kerkelijk jaar hernemen ook de Oasemomenten die tot een maandelijkse traditie uitgegroeid waren bij onze Emmaüsparochie.

Het eerste Oasemoment van de nieuwe reeks is voorzien op donderdagavond 25 november.

Een Oasemoment, dat is het een halfuur stil maken om samen tot bezinnen en bidden te komen, halverwege de werkweek. Een deugddoend moment van gewijde rust te midden van de drukte van alledag.

Anderhalf jaar kon dat niet, nu weer wel.

Wees waakzaam

Zoals vaak staat het Oasemoment ook nu stil bij het evangelie van dat weekend, dat is de eerste zondag van de advent.

In de evangeliepassage spoort Lucas de gelovigen ertoe aan om waakzaam te zijn. Niet om ons bang te maken voor het onheil dat de wereld misschien te wachten staat, maar om onze aandacht vooral toe te spitsen op het goede dat nu reeds aan het gebeuren is, het goede  dat Gods boodschap van liefde, vrede en gerechtigheid aankondigt.

Het is niet toevallig dat bij het begin van de advent net voor deze evangelietekst gekozen is. Want advent is een tijd wachten en van waakzaam zijn.

En zo wordt het Oasemoment meteen een introductie tot de komende adventsperiode.

Niet in de weekkapel

Het Oasemoment is op donderdag 25 november om 19 uur in de Sint-Willibrordkerk (Keurvorst Karel Theodoorstraat 2, Sint-Andries). Wie dat wenst, is al een halfuur voordien welkom.

In tegenstelling tot voor de coronalockdown vindt het Oasemoment voorlopig niet plaats in de weekkapel maar wel in de grotere kerkruimte. Op die manier is voldoende afstand tussen iedereen mogelijk en houden we het veilig. En zoals met alle eredienst is ook bij het Oasemoment een mondmasker verplicht.

Oasemoment 25 november