Drukke meimaand bij Emmaüs

De maand mei is traditioneel een drukke maand bij de Emmaüsparochie, en dat is dit jaar niet anders. We overlopen de agenda.

–  Op donderdag 9 mei vieren we Hemelvaart met één eucharistieviering. Die vindt plaats om 10.30 uur in de Sint-Baafskerk en wordt opgeluisterd door het Emmaüskoor. Op de vooravond van Hemelvaart is er geen Midweekviering in de Sint-Michielskerk.

–  In het Pinksterweekend, zaterdag 18 en zondag 19 mei, zijn er de eerstecommunievieringen. Die worden gespreid over vier momenten, telkens om 9.30 en 11 uur op zowel zaterdag als zondag, allemaal in de Sint-Baafskerk. In het Pinksterweekend is er dus geen gewone zondagsmis in de Sint-Baafskerk.

–  Op donderdag 23 mei is er het maandelijks Oasemoment om 19 uur in de Sint-Andrieskerk. Maar het is niet zomáár een Oasemoment. Die avond vindt vindt immers het honderdste Oasemoment van onze Emmaüsparochie plaats, een reden voor dankbaarheid.

–  Het weekend na Pinksteren, zaterdag 25 en zondag 26 mei, is vormselweekend bij de Emmaüsparochie. Er vinden dan, allemaal in de Sint-Baafskerk, vijf vormselvieringen plaats. Op zaterdag zijn dat er drie, met eerst, om 10.30 uur, het vormsel van de leerlingen van Het Anker, en daarna twee vieringen in de namiddag, om 13.30 en 15.30 uur. Op zondag zijn er twee vieringen in de voormiddag, om 9.30 en 11 uur. Dus ook in het weekend van 25 en 26 mei is er geen gewone zondagsmis in de Sint-Baafskerk.

–  Op woensdag 29 mei is er de jaarlijkse meibedevaart van de Emmaüsparochie naar Onze-Lieve-Vrouw van ‘t Boompje. Om ook mensen die nog uit werken gaan de kans te geven de bedevaart  bij te wonen, begint de bedevaart pas om 18.30 uur.

–  En op zaterdag 1 juni komt de school voor Buitengewoon Basisonderwijs Het Noordveld naar de Sint-Baafskerk voor de viering van zowel de eerste communie als het vormsel van haar kinderen. Deze viering vindt plaats om 10.30 uur in de Sint-Baafskerk. De weekendvieringen zijn dat weekend weer op het gewone uur en de gewone kerk.

Drukke meimaand bij Emmaüs