Eerste communie op 1 en 2 juni

Een jaar lang ontdekten de eerstecommunicanten van onze Emmaüsparochie wat het betekent om ‘rond de tafel van vriendschap en verbondenheid’ eucharistie te vieren. Hun rugzakje is nu helemaal gevuld met ritueeltjes en symbolen om verder als een vriend van Jezus door het leven te stappen.

Dank je wel aan alle mama’s en papa’s die hun kinderen hierin begeleid hebben. Het doet deugd om te zien dat de verschillende thema’s op een fijne manier binnen het gezin beleefd worden. Dank je wel aan de mensen die hierover vertelden tijdens de ouderavonden. Hun enthousiasme over het rugzaktraject duwt het project stevig op gang.

Samen met hun mama’s en papa’s, met hun broers en zusjes, met de andere zevenjarigen en met de mensen van onze Emmaüsparochie vierden de communicantjes elke maand mee rond de tafel van de vriendschap. Zo leerden ze wat het betekent om ‘vriend van Jezus’ te zijn en steeds meer te worden. Dank je wel aan de werkgroep die deze vieringen uitdenkt op maat van kinderen en jonge gezinnen.

En nu zijn de kinderen er bijna klaar voor. In het weekend van zaterdag 1 en zondag 2 juni vieren ze hun eerste communie, gespreid over vijf vieringen die allemaal plaatsvinden in de Sint-Baafskerk. Het wordt een deugddoend feest, een blije dag voor onze zevenjarigen, een teken dat ze langer dan één dag vriend van Jezus willen zijn. Dank je wel aan de gelegenheidswerkgroep van ouders die deze viering mee uitwerkte. Dank je wel aan de vele mensen die tijd vrij maken om te knutselen aan de ‘wakkerhouder’. Dank je wel aan alle mensen die een handje helpen tijdens de eerstecommunievieringen. Samen mogen we genieten van een blij samenzijn.

We wensen alle kinderen en hun ouders een deugddoende en heerlijke dag toe.

De werkgroep Eerste communie & Kindervieringen
van de Emmaüsparochie