Kindervieringen 5 mei

Op zondag 5 mei zijn er weer kindervieringen om 9.30 uur en om 11 uur in de kerk van Sint-Baafs. In deze vieringen zetten de eerstecommunicantjes en hun mama’s en papa’s het laatste stapje op weg naar de viering van de eerste communie.

Onze organisatie:

om 9.30 uur viering voor de kinderen van groep 2
om 11 uur viering voor de kinderen van groep 1

De communicanten brengen hun brooddoekje in hun rugzakje mee. Daarop tekenen ze vooraf thuis hoe zij ‘als brood voor anderen’ kunnen zijn; hoe zij als een ‘vriend van Jezus’ kunnen leven. We luisteren graag naar hun ‘reuze-goede ideeën’ voor een perfecte samenleving, zoals Jezus die droomde.

We vieren samen rond de tafel van vriendschap en verbondenheid. Het wordt een bijzonder moment, want het is tijd voor het allerlaatste ‘supporterskruisje’. De volgende viering is het écht de ‘eerste communie’ van onze zevenjarigen. Het aftellen naar de feestelijke vieringen in het weekend van 1 en 2 juni kan beginnen.

We roepen alle kinderen die graag meezingen warm op om opnieuw tijdig in de kerk te zijn. We zingen in om 9 uur voor de viering van 9.30 u. en om 10.30 uur voor de viering van 11 u.  Zo worden onze vieringen nog een beetje feestelijker. Uiteraard een heel grote ‘dank je wel’ aan alle broers en zusjes, en aan alle andere kinderen die het voorbije jaar meegezongen hebben. Hun enthousiasme is goud waard!

Heel graag tot dan!

De werkgroep Kindervieringen van de Emmaüsparochie