Geen meibedevaart naar ‘t Boompje

Onze Emmaüsparochie organiseert dit jaar geen meibedevaart naar Onze-Lieve-Vouw van ‘t Boompje.

In theorie zou zo’n bedevaart nochtans mogelijk zijn. Want in mei zijn erediensten buitenshuis mogelijk tot vijftig personen.

Maar verscheidene bezorgdheden hebben de parochie doen afzien van de jaarlijkse tocht naar ‘t Boompje in de meimaand. Wat bijvoorbeeld als het regent? En wat als er meer dan vijftig mensen komen opdagen, moeten we dan bedevaarders wegsturen? En aan ‘t Boompje is het onmogelijk om de afstandsregel van anderhalve meter te respecteren.

De spijt omdat er geen bedevaart is wordt alvast verzacht door het vooruitzicht dat we binnenkort weer ‘gewoon’ naar de mis zullen kunnen gaan in onze kerken.

En hoe dan ook kan en mag iedereen individueel een bezoek brengen aan een bedevaartsoord.

Geen meibedevaart naar ‘t Boompje