Kindervieringen zondag 27/6

Eindelijk mogen de eerstecommunicantjes naar onze kerk uitgenodigd worden. Eindelijk kunnen zij aan hun (versnelde) traject op weg naar de eerste communie beginnen. Eindelijk kan onze Emmaüsparochie de jonge gezinnen met een zevenjarige ontmoeten.

De rugzakjes werden ondertussen afgehaald.

Het is nu tijd voor een eerste viermoment in de Sint-Baafskerk op zondag 27 juni om 9.30 uur en om 11 uur.

Het wordt een kennismaking met onze Emmaüsparochie, een introductie bij de ‘vrienden van Jezus’, een catechetisch moment rond ‘kruisteken’ en ‘verzoenen’.

Deze viering moet helaas nog in coronaveilige omstandigheden verlopen. Dat betekent in een mini-bubbel van mama of papa en het communicantje. We hopen dat iets meer mensen aanwezig kunnen zijn op de volgende vieringen.

De communicantjes brengen hun rugzakje mee, met daarin het zelfgemaakte kruisbeeldje en het potje met herderszoenzalf.

Om het maximaal toegelaten aantal deelnemers niet te overschrijden zijn op deze twee vieringen geen andere mensen dan de communicant en één ouder toegelaten.

Kindervieringen zondag 27/6