Emmaüsrijders: alle info

De Emmaüsparochie wil minder mobiele kerkgangers in contact brengen met mensen die bereid zijn om in de weekends één of meer personen in hun auto mee te nemen naar de kerk waar de eucharistieviering plaatsvindt.  ‘Emmaüsrijders’ noemen we deze dienstverlening, en het Emmaüssecretariaat staat in voor de coördinatie ervan.

Hoe gaat alles praktisch in zijn werk? We zetten alles op een rijtje.

Voor wie chauffeur wil zijn

Ben je bereid mensen mee te nemen naar een viering, dan laat je dat met een formulier weten. Vul dit formulier hier in. Je vindt het formulier ook achteraan in de kerk of bij het Emmaüssecretariaat. Eén keer melden volstaat.

Uiteraard ben je niet verplicht om elke keer te rijden. Ten laatste de vrijdag voor het weekend waarin de viering plaatsvindt neemt het Emmaüssecretariaat contact op om te vragen of het past om te voeren. Je krijgt dan de naam en het adres van de perso(o)n(en) die wil(len) meerijden. Wie rijdt is verzekerd voor burgerlijke aansprakelijkheid naar derden.

Voor de mensen die willen meerijden

Als je een beroep wil doen op een Emmaüsrijder, dan moet je dat ook laten weten via een formulier. Vul dit formulier hier in. Het formulier vind je ook achteraan in de kerken van de parochie of in het Emmaüssecretariaat zelf.

Wil je een beroep doen op een Emmaüsrijder, dan vragen we je om dat elke keer te laten weten aan het secretariaat (telefonisch op nr. 050 38 33 40 of via de website), ten laatste op de donderdag voor het weekend waarin de viering plaatsvindt. Wij contacteren de chauffeur, geven jouw adresgegevens door en verwittigen je dan opnieuw op vrijdag.

Gaf je al een keer je gegevens door en wil je opnieuw een beroep doen op een Emmaüsrijder, dan volstaat een simpel telefoontje of mailtje naar het secretariaat. Je kan gerust op voorhand een paar data doorgeven waarop je wenst mee te rijden.

Deze dienst is gratis. Wie wil meerijden moet niet betalen, en ook de chauffeur wordt daar niet voor betaald.

Emmaüsrijders: alle info