Goede Week en Pasen

Ook in onze Emmaüsparochie gaan Veertigdagentijd en Goede Week naar hun hoogtepunt.

Voor de eucharistie op Witte Donderdag en de Kruisverering op Goede-Vrijdagavond bundelen de kernen hun krachten om één gezamenlijke en zo verzorgd mogelijke viering aan te bieden. Op Witte Donderdag is dat in Sint-Baafs, op Goede vrijdag in Sint-Michiel. Beide vieringen worden opgeluisterd door de samenzingende koren van de Emmaüsparochie.

En dan het Paasweekend. In elk van onze vijf kerken is er een viering op hetzij Paaszaterdag hetzij Paaszondag. De Paaswake om 19 uur in Sint-Michiel wordt opgeluisterd door het KGP Zangkoor, en de Paaswake om 20 uur in Sint-Baafs door Solied.

Op Paaszondag verzorgt het Gregoriaans Koor de viering om 9 uur in Sint-Andries, de zangers van verschillende koren van de Emmaüsparochie luisteren de viering om 10 uur in Sint-Godelieve op, en het koor Laetare zingt tijdens de Paasmis in Sint-Willibrord om 10.30 uur.

We zetten alle vieringen van de komende dagen nog even op een rijtje:

Witte Donderdag 18 april

Sint-Baafs – 19 uur – Witte-Donderdagviering

Goede Vrijdag 19 april

Sint-Andries – 12 uur – Sobere rijstmaaltijd in Huize Wellecome
Sint-Andries – Sint-Baafs – Sint-Godelieve – Sint-Michiel – 15 uur – Kruisweg
Sint-Michiel – 19 uur – Kruisverering

Paaszaterdag 20 april

Sint-Michiel – 19 uur – Paaswake, met tweede collecte t.v.v. Broederlijk Delen
Sint-Baafs – 20 uur – Paaswake, met tweede collecte t.v.v. Broederlijk Delen

Paaszondag 21 april

Sint-Andries – 9 uur – Paasviering, met tweede collecte t.v.v. Broederlijk Delen