Kerkfabrieken: verkiezingen

Verkiezingen voor Kerkraad Sint-Andreas en Sint-Anna

In het voorjaar van 2023 worden twee vacatures binnen de kerkraad van de kerkfabriek Sint-Andreas en Sint-Anna ingevuld.  Wie hiervoor belangstelling heeft, kan zijn kandidatuur indienen tot uiterlijk eind januari 2023.

De kerkfabriek is de openbare instelling die de materiële middelen beheert die nodig zijn voor de uitoefening van de eredienst in de parochie.  Zij staat in voor de goede staat en het onderhoud van de kerk en zorgt ervoor dat alle materiaal voorhanden is opdat de vieringen in goede omstandigheden kunnen plaatsvinden.  Om de drie jaar moet de samenstelling van de kerkraad gedeeltelijk vernieuwd worden.  Wie lid wil worden, moet rooms-katholiek en minstens 18 jaar zijn en officieel in Brugge wonen.

Kandidaturen dienen uiterlijk eind januari schriftelijk bezorgd te worden aan Herman Leber, Eikenlaan 8, 8200 Sint-Andries.  De poststempel of de datum van ondertekening voor ontvangst geldt.  Bij de kandidatuur moet ook een kopie steken van de identiteitskaart (zowel voor- als achterzijde, of zo het om een elektronische identiteitskaart gaat een afdruk ervan met adresgegevens).

Uittredende leden van de kerkraad die opnieuw lid wensen te worden, dienen zich formeel kandidaat te stellen. De ingediende kandidaturen zullen na 31 januari 2023 in het berichtenkastje van de kerk bekendgemaakt worden, samen met de mogelijkheid om bezwaar aan te tekenen.

Verkiezingen voor Kerkraad Sint-Baafs

In het voorjaar van 2023 worden twee vacatures binnen de kerkraad van de kerkfabriek Sint-Baafs ingevuld.  Wie hiervoor belangstelling heeft, kan zijn kandidatuur indienen tot uiterlijk eind januari 2023.

Kandidaturen dienen uiterlijk eind januari schriftelijk bezorgd te worden aan René Tytgat, Sint-Baafskerkstraat 2, 8200 Sint-Andries.  De poststempel of de datum van ondertekening voor ontvangst geldt.  Bij de kandidatuur moet ook een kopie steken van de identiteitskaart (zowel voor- als achterzijde, of zo het om een elektronische identiteitskaart gaat een afdruk ervan met adresgegevens).

Kerkfabrieken: verkiezingen