Kinderviering 1 maart

Op zondag 1 maart is er kinderviering om 9.30 uur en om 11 uur in de Sint-Baafskerk. We zijn toe aan het vierde thema van het Rugzaktraject op weg naar de eerste communie.

In deze viering focussen we op ‘stilte’: stilte in jezelf, stilte scheppen, tot rust komen,…  Ook Jezus maakt af en toe tijd om stil te worden. Dat horen we in het bijbelverhaal.

Tijdens de viering linken we het kaarsenhoudertje van de eerstecommunicantjes aan onze stille momenten, aan het leven van elke dag. We steken warm, zacht en stralend licht aan voor heel veel mensen. We doen dit in verbondenheid met alle Jezusvrienden, met alle mensen over de hele wereld. God zal ons heel nabij zijn.

De kinderen die graag meezingen zijn welkom om 9 uur in de kerk voor de viering van 9.30 uur, en om 10.30 uur in de kerk voor de viering van 11 uur. Het zou fijn zijn als er weer heel wat kinderen helpen om er een feestelijke viering van te maken.

We hopen dat deze viering een deugddoend en rustgevend samenzijn wordt, waarin kinderen en grote mensen even stil staan; om daarna weer met blij enthousiasme verder te gaan.

We maken er fijne stilte-vieringen van!

Heel graag tot dan.

De werkgroep Kinderliturgie & Eerste communie van de Emmaüsparochie