Kinderviering zondag 29/8

Onze eerstecommunicantjes kijken uit naar de viering van hun eerste communie. Maar voor hetzover is, maken ze tijd om verder naar hun ‘feest met Jezus’ door te groeien.

Tijdens de vakantieperiode werkten de gezinnen rond de thema’s ‘bidden’ en ‘gedoopt zijn’. Twee waardevolle items waarmee we op kindniveau stilstaan bij rituelen uit onze geloofsgemeenschap. Een kaarsenhoudertje en een bellenblazer zijn de sleutels tot gesprek en reflectie.

Rond deze twee thema’s zijn de vieringen van zondag 29 augustus om 9.30 uur en om 11 uur in de Sint-Baafskerk opgebouwd. Een bijbelverhaal over wat voor de vrienden van Jezus héél belangrijk is, linkt alles aan elkaar.

Onze vieringen gebeuren nog steeds in veilige corona-omstandigheden: in een mini-bubbel van mama of papa en het communicantje. We vinden het heel erg jammer dat we onze vieringen niet met meer mensen uit het gezin kunnen organiseren. Dank je wel voor het begrip en het correct opvolgen van onze aanpak.

De communicantjes brengen hun rugzakje mee, met daarin het versierde kaarsenhoudertje en de bellenblazer. De creatief versierde zon mag je net voor de viering afgeven bij het binnenkomen van de kerk.

Wij maken er deugddoende vieringen van!

De werkgroep Eerste communie & Kindervieringen
van de Emmaüsparochie