Weer mis in onze 5 kerken

Sinds 9 juni is er elke week in elke van onze vijf kerken één eucharistieviering, vier in de weekends en één halverwege de week.

Het aanbod is helemaal hetzelfde als net voor de lockdown eind oktober vorig jaar, met elke week in elke van onze vijf kerken één eucharistieviering. In het weekend zijn er twee missen op zaterdag en twee op zondag, en op woensdag is er de midweekviering.

Zo ziet het aanbod er dezer weken uit.

Weekend

Op zaterdag is er een mis
–  om 16.30 uur in Sint-Michiels
–  om 18 uur in Sint-Godelieve.

Op zondag is de mis
–  om 9 uur in Sint-Andries
–  om 10.30 uur in Sint-Baafs.

Tijdens de week

–  Op woensdagis de midweekviering om 18.30 uur in Sint-Willibrord. Ook deze midweekviering geldt als zondagsmis.

Veiligheidsmaatregelen

De veiligheidsmaatregelen blijven dezelfde als net voor de lockdown zeven maanden geleden. Tussen elke bubbel moet 1,5 meter afstand bewaard worden, elke aanwezige moet een mondmasker dragen, en bij het binnenkomen van de kerk wordt iedereen gevraagd de handen te ontsmetten.

Tot eind juni blijft het aantal aanwezigen bij een viering beperkt tot maximaal honderd. Vanaf 1 juli wordt dat (theoretische) maximum verhoogd tot tweehonderd.

Uitvaarten en huwelijken

Ook bij een uitvaart of een huwelijk mogen hoogstens honderd mensen in de kerk zijn. En net zoals bij de gewone eucharistievieringen wordt dat aantal vanaf 1 juli opgetrokken worden naar 200.

Weer mis in onze 5 kerken