Kinderviering op 4 februari

Op zondag 4 februari is er kinderviering om 9.30 u. en om 11 u. in de kerk van Sint-Baafs. Het thema is deze keer ‘Droom-mens’. Het is de volgende viering voor de eerstecommunicantjes van onze Emmaüsparochie. Enkele communicantjes worden tijdens deze vieringen gedoopt. Het worden dus bijzonder feestelijke vieringen!

De viering om 9.30 uur is voor de kinderen die hun Eerste Communie doen op ZATERDAG 2 juni.

De viering om 11 uur is voor de kinderen die hun Eerste Communie doen op ZONDAG 3 juni.

In deze vieringen horen we een bijbelverhaal waarin Jezus mensen enthousiast maakt, waarin hij nieuwe energie geeft, waarin hij de binnenkant van de mens raakt. Misschien doen deze bijbelwoorden ons ook dromen van al wat goed is. Misschien duwen ze ons in beweging…

Tijdens de viering linken we de bellenblazer van de communicantjes aan het leven van elke dag, aan haalbare dromen voor een wereld naar Gods hart… Dat mag je blijven doen elke dag opnieuw, samen met alle Jezusvrienden die deze droom delen.

Vergeet je het rugzakje en de bellenblazer niet? Dan kunnen mama’s, papa’s en kinderen deze viering écht samen beleven.

De kinderen die graag meezingen zijn welkom om 9 uur in de kerk voor de viering van 9.30 uur, en om 10.30 uur in de kerk voor de viering van 11 uur.

Heel graag tot dan.

De werkgroep Kinderliturgie van de Emmaüsparochie