Oasemoment 28 november

Op donderdag 28 november biedt de Emmaüsparochie weer een Oasemoment aan. Dat zal opgebouwd zijn rond het thema ‘Wees waakzaam’.

Elke vierde donderdagavond van de maand is er een Oasemoment in de Sint-Willibrordkerk. Deze keer zal dat amper een paar dagen voor het begin van de Advent plaatsvinden. Daar zal het Oasemoment dus al naar uitkijken, en het zal daarbij zijn thema putten uit het evangelie van de eerste zondag van de Advent, waar Jezus waarschuwt: “De Mensenzoon zal onverwacht komen. Blijf opletten, want jullie weten niet wanneer jullie Heer zal komen.” Ook dat is Advent: waakzaam blijven.

Waakzaam zijn is niet passief afwachten. Het is eerder een actief uitzien naar, alert zijn voor mensen en gebeurtenissen. Waakzaam zijn zet ons in beweging. Het is oog hebben voor wat echt belangrijk is en daaraan ook willen werken, met overtuiging en van harte.

Dat is een mooie uitdaging voor wie als christen in de wereld wil staan. Daar zal het Oasemoment over bezinnen, en op die manier stapstenen aanreiken op onze weg naar het Kerstfeest.

Heb je de deugddoende ervaring van zo’n Oasemoment nog niet meegemaakt? Komt het dan ‘s uitproberen: een halfuur tot rust komen en je hart en geeft openstellen voor enkele goedgekozen bezinnende teksten en gebeden, voor een vleugje muziek ook. En zeker ook voor stilte, inspirerende stilte.

Het Oasemoment vindt plaats in de weekkapel van de Sint-Willibrordkerk (Keurvorst Karel Theodoorstraat 2, Sint-Andries).   Het begint om 19 uur stipt, maar u bent al een halfuur voordien welkom om de drukte van u af te laten glijden en helemaal tot rust te komen.

Oasemoment 28 november